Home » רכב לפירוק

רכב לפירוק

קניית רכב לפירוק

היום אין מספיק מודעות לנושא של רכב לפירוק

למרבה הצער, האפשרות של מסירת רכב לפירוק אינה זוכה להדים גבוהים במיוחד. הרבה נהגים מתעלמים מהאופציה של רכב לפירוק. הם מעדיפים להמשיך לנסוע מידי יום ברכבם הישן. אותו רכב ישן, לא רק שהוא מזהם את סביבתו בגזים רעילים, הוא גם מסכן את בטיחותם של הנוסעים בו.

ריבוי הרכבים הישנים על כבישי ישראל, ביחד עם הבריונות האלימה של נהגים רבים, היעדר אכיפה וזלזול כללי מצד רשויות החוק, הפכו את כבישי מדינתנו למקום מסוכן לנהוג בו. כשאנחנו משווים את מדינת ישראל (שאמורה להיות מעצמת היי טק),למדינות מערביות אחרות מבחינת תחבורה ובטיחות, אנו רואים שהיא מדדה הרחק מאחור.

אין מספיק מודעות לנושא של רכב לפירוק ותרומתו החיובית לאיכות הסביבה, שלא להזכיר את העבודה שנהגים רבים נוסעים על רכב מיושן ומסוכן.

מדוע כדאי לקחת רכב לפירוק ?

רכבים ישנים נחשבים לרכבים שאינם בטיחותיים. אלו רכבים בעלי קילומטראז' גבוה. בנוסף, חלקי הרכב סובלים מבלאי רב. כך, הפקטור של עייפות החומר מהווה פקטור מסוכן. יתכן שהרכב נוסע כשורה והוא תקין, אך בכל זמן נתון, בורג מרכזי או ציר ברכב עלולים להישבר. כך הם עלולים לגרום לאיבוד שליטה על הרכב.

רמת הבטיחות ברכבים ישנים נחשבת לירודה מאוד, בהשוואה לרמת הבטיחות ברכבים חדשים. העובדה הפשוטה היא, שבהמון רכבים מתחת לשנתון מסוים, אין אפילו חגורות בטיחות במושבים האחוריים של הרכב. באותן שנים, לא היו תקנות בטיחות, שחייבו את היצרנים לספק אותן.

כיום, רכבים חדשים עוברים מבחני ריסוק קפדניים, בהם נבחן כל אספקט של פגיעה על הנוסעים ברכב בעת תאונות שונות. לעומתם, ברכבים ישנים לא הייתה הנדסת אנוש, שהתחשבה באספקט זה. לדוגמה: רכבים אמריקאיים, מיושנים, גדולים ומאסיביים, שבזמן תאונה לא קשה במיוחד, גרמו לפגיעות חמורות בנוסעי הרכב, לרבות מנועים וגיר, שנדחפו לתוך תא הנוסעים וגרמו לפגיעות ברגלי היושבים בכיסאות הקדמיים.

השוואה בין חדש לישן רכב לפירוק

לעומת זאת, ברכבים חדשים ואף ברכבים קומפקטיים, הנראים יותר פגיעים וקטנים מאותן מכוניות ישנות וגדולות, תופעות אלו לא אמורות להתרחש. בתכנון הרכב גם המנוע והגיר ממוקמים בצורה בטיחותית, שלא תיפגע בנוסעי הרכב בזמן תאונה.

זאת, בנוסף למערכות בטיחות חדשות ומתוחכמות עוד יותר, כגון כריות אוויר, שמגיעות כסטנדרט בכל הרכבים. ברוב הרכבים לא מדובר רק בשתי כריות אוויר אלא בארבע או שש. דוגמה נוספת, היא מערכת ה-ABS, אשר אמורה להיכנס לפעולה בזמן בלימת חירום ולמנוע איבוד שליטה על הרכב בשל נעילת בלמים פתאומית.

לסיכום, באמצעות מסירת רכב לפירוק, תוכלו להפטר מרכבכם הישן, לרכוש רכב חדש, לעבור לאופניים או למצוא כל פתרון תחבורה אחר. הכי חשוב: תשנו טוב יותר בלילה.

אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נדאג לכם למחיר ההוגן ביותר.

 

הצורך בפירוק רכבים- רכב לפירוק

ישנם המון סוגי רכב לפירוק בארצנו, כאלו שעברו תאונות עד כדי אובדן הרכב, ובעיקר מכוניות ישנות שמקרטעות בכבישי ישראל, על כן משרד התחבורה מעדיף לנדף כמה שיותר מכוניות אלו אשר פוגמות במראה של כבישי ישראל, וגורמות לזיהומי אוויר וגם מעריכות את הסביבה בה אנו חיים. בכדי לעמוד בקריטריונים של רכב לפירוק על הרכב להיות רכב לפחות מעל 15 שנה בכביש או רכב ששנתו לא עולה מעל 1999.

בדרך כלל יש חברות שמתעסקות ברכב לפירוק, אולם אפשרי גם למכור את הרכב למשרד התחבורה שנותן לך סכום עבור הרכב הנקבע על פי חוק, משרד התחבורה כבר מעביר את הרכב לחברות שעוסקות ברכב לפירוק. רק רכב אשר יש עליו טסט בתוקף ניתן למכור.

אופן פירוק הרכב– רכב לפירוק

בעלי החברה או משרד התחבורה, מורים לבעל הרכב לאן עליו להפנות את הרכב, אולם במקרה אשר הרכב אינו יכול לתפקד בנהיגה וזקוק לגרירה, עלות הגרירה תהייה על החברה אשר רוכשת את רכבו.

הרכב לפירוק ייבדק לפני רכישתו, שאכן כל חלקי הרכב הישנים נמצאים בו, כי המחיר משולם עבור כל הרכב כולו כולל חלקיו, מכיוון שבעת פירוקו החלקים של הרכב עוברים תהליך של שיפור מסוים ונמכרים עבור רכבים אשר מחפשים חלקים מקוריים של רכב, הדבר הינו חיסכון כלכלי עבור רכבים שחסרים להם חלקים מסוימים ברכבם.