תפריט

גריטת רכב ישן

גריטת רכב ישן- התכנית חוזרת

התכנית של גריטת רכב ישן החלה בשנת 2010. את התכנית הממשלתית יזמו יחד משרד האוצר, משרד התחבורה וכן המשרד לאיכות הסביבה. לתכנית הקציבו 20 מליון ₪, כאשר נותנים לכל בעל רכב ישן המוסר את רכבו לגריטה, סך 3,000 ₪ תמורתו.

תוך שלושה חודשים מאז תחילת שנת 2012 הופסקה התכנית, כיוון שנגמר התקציב לשנה זו. כ-25,000 רכבים נמסרו לגריטה במהלך חודשים אלו, וסך הכל במהלך התכנית, השתתפו בה עשרות אלפי כלי רכב. התכנית הופסקה זמנית, והייתה מיועדת להתחיל מחדש שנה אחר כך, בחודש מרץ בשנת 2013. עם זאת, תכנית גריטת רכב ישן החלה לפעול מחדש כבר בחודש דצמבר 2012, לאחר שהוענק למטרה זו תקציב נוסף, שהינו גדול ב-55 אחוז.

גריטת רכב ישן- תנאים שונים

להשתתפות בתנאים, יש לעמוד במספר תנאים. על הרכב להיות פרטי, משנת 92 או ישן יותר. למרות שמשרד התחבורה היה רוצה שגם רכבים בני 15 שנה ישתתפו בתכנית, הרי שאין לך תקציב מספק.

כמו כן, על הרכב להיות עם רשיון בתוקף. רכב ללא רישיון אינו נוסע. ממילא, הוא אינו מהווה סכנה לבטיחות בדרכים ואינו פולט זיהם אוויר. כיוון שכך, אין למדינה כל רווח בהוצאת תשלום על מסירת הרכב לגריטה.

לבסוף, על הרכב להיות לא מעוקל ולא משועבד, ועליו להגיע למגרש הגריטה עם כל חלקיו.

גריטת רכבים ישנים היא תכנית אשר יוצאת לפועל בכל מדינת עולם מתוקנת. מלבד האספקט הבטיחותי שבדבר, ישנה גם כמובן חשיבה ירוקה מאוחרי המהלך. מכוניות רבות הנגרטות, חוזרות בצורה כזו או אחרת לשימוש בידי האדם. אם לא כמכוניות, אז חומריהן משומשים למוצרים אחרים אשר נמצאים בשימוש היום יומי שלנו. חשוב לנו כי תיקחו חלק בתהליך שכזה, לא רק מן האספקט הכלכלי, אלא גם בכדי שתוכלו לשמור על עצמכם ועל הכוכב בו אנו חיים.

דרגו את הפוסט