גריטת רכב

רכבים ישנים

גריטת רכב ישן לכל בעל רכב

רכב אשר עומד מספיק זמן ובעל הרכב מעוניין למסור את רכבו ל-גריטה לאחר שבוטל הרשיון של הרכב במשרד הרישוי.

בעל הרכב מוכר ל-קונה רכבים שמבצע את גריטת הרכב. לרכב המוצע במגרשי הפירוק השונים כל חלקי הרכב או ימוחזרו או ישמשו כחלקי חילוף לרכבים אחרים מאותו דגם.

מטרת גריטת רכב ישן

המשרד להגנת הסביבה מעודד הורדת רכבים מהכביש מכוון שרכבים אלו פולטים כמויות של גזים רעילים הפוגעים הם באיכות הסביבה והן באוזון.

ישנם מספר מטרות ל- גריטת רכב ישן.

א. הגדלת ענף המיחזור בארץ ותרומה לאיכות הסביבה.

ב. הקטנת ההפרעה לציבור של רכבים העומדים ומפריעים לצידי בניינים.

ג. הקטנת זיהום האוויר מרכב ישן.

שני תנאים הכרחיים ל- גריטת רכב ישן

שלב א – ביטול הרשיון של הרכב – ללכת למשרד הרישוי ולהגיש בקשה לביטול רישום הרכב במאגרי הרישוי.

שלב ב – להתקשר לקונה רכבים לפירוק ולציין שהרכב יכול להתפנות לאתר גריטת רכב.

ישנם מספיק מגרשי רכב להפנות אליהם את הרכב לגריטה אם יש לכם רכב ישן תרמו לאיכות הסביבה ופנו לקונה רכבים לפירוק תל אביב ובשאר הארץ על מנת לבצע גריטה לרכב .

מכירת רכבים ישנים למדינה – תכנית גריטת רכב

בשנת 2010 החל מיזם ממשלתי לעידוד מכירת רכבים ישנים למדינה לגריטה, בשיתוף משרד התחבורה, משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה. במסגרת התכנית, יכול בעל רכב ישן, שרכבו עומד בכל תנאי התכנית, למסור אותו לגריטה אצל מגרש גריטה מורשה. בתמורה, מעבירה לו המדינה סכום של עד 3,000 ₪.

אלפי מכוניות נמסרו לגריטה עד שכבר בסוף מרץ 2012 נגמר התקציב לשנה זו. התכנית הופסקה זמנית, עקב כך, והתחדשה בדצמבר 2012. מדינת ישראל איננה הראשונה המפעילה תכנית שכזו: גם בארצות הברית ובאירופה כבר שנים שקיימת תכנית גריטה. בעוד ששם, המטרה היא בעיקר לעודד קניית מכוניות חדשות, הרי שבישראל המטרות העיקריות הן הפחתת זיהום אוויר הנגרם ממכוניות ישנות, והפחתת הסיכון לתאונות דרכים.

ישנן יתרונות נוספים לתכנית: העיר יפה יותר ללא גרוטאות בצידי הדרך, וישנה תרומה לאיכות הסביבה, בכך שחלקי מכוניות לגריטה נמסרות לתעשיית הברזל למיחזור. ישנו, כמובן, גם היתרון לבעל הרכב הישן.

גריטת רכב ישן למדינה- משתלם לך!

בעל רכב ישן משלם כסף רב על אחזקת הרכב: טסט לעיתים תכופות יותר, תיקונים יקרים לתקלות חוזרות ונשנות, ודלק שאיננו חסכוני. בשלב מסויים, לא עוד משתלם לו להחזיק ברכב. מצד שני, מי יהיה מעוניין ברכב שכזה? על כן, תכנית מכירת רכבים ישנים למדינה מצויינת עבורו: הוא יפטר מהרכב, ויקבל סכום נאה עבורו.

 

לקסוס דייהטסו וולוו ג׳יפ
לקסוס דייהטסו וולוו ג׳יפ

האזורים בהם ניתן השירות

צור קשר




    WhatsApp איך אפשר לעזור ?