מגרש פירוק רכבים

מגרש פירוק רכבים

מגרש פירוק רכבים – מי מעוניין בו?

כל בעל רכב ישן מכיר את המצב בו במקום שהרכב משרת אותו, הוא משרת את הרכב.

הרכב אמנם נוסע, אך פעמים תכופות מידי דרושים תיקונים שונים עקב הבלאי המואץ של הרכב.

מחירי התיקונים מתייקרים, ומצטברים להוצאות מרובות: הרדיאטור לא עובד, האלטרנאטור דרוש החלפה, שוב לא מצליחים להתניע את המכונית…  כל זאת, בלי לכלול את ה"הוצאות השוליות" כגון הטסט השנתי.

מגיע שלב בו נוכחים לראות שההפסדים שיש מהרכב עולים על התועלת ממנו, ומחליטים להפטר מהרכב. יש החושבים שאף אחד אינו מעוניין ברכב הישן, אך מגרש פירוק רכבים מוכיח אחרת.

מהו מגרש לפירוק רכבים?

מגרש רכב לפירוק לרוב נפרש על שטח רחב ידיים שבו מעניקים מגוון רחב של פתרונות לרכבים ישנים, בין אם ללקוחות פרטיים ובין אם לתעשיית המחזור והרכבים.

כאשר יש לנו רכב ישן, או רכב שעבר תאונה וניזוק בצורה קשה, רכב שהתיקון שלו יקר ולא משתלם לתקן אותו וכדומה, אחת האפשרויות שעומדות לרשותנו היא מגרש רכבים לפירוק. במקרים כאלו אנו יוצרים קשר עם צוות המגרש, והם שולחים נציג מטעמם כדי לתת עליו בצעת מחיר, ועם ההסכמה שלכם, גם לגרור את הרכב מהמקום שבו הוא נמצא ישירות למגרש.

מגרש פירוק רכבים – למה נועד?

מגרש פירוק רכבים קונה רכבים ישנים, ומשלם עבורם במזומן את הסכום שנקבע על פי משרד התחבורה, כמו מגרש פירוק רכבים שלמה ביל.

במגרש פירוק רכבים מפרקים את הרכב הישן ומשתמשים בחלקיו למטרות שונות. החלקים שבמצב טוב נמכרים בסחר לחלקי חילוף, ואילו שאר החלקים מועברים למיחזור מתכות.

בצורה זו, כולם מרוויחים. בעל הרכב הישן מקבל תמורה כספית לרכבו, לאחר שהתייאש מלהפיק כל תועלת ממנו, בעל מגרש פירוק רכבים מרוויח מהסחר בחלקים וכולם כאחד נהנים מסביבה ירוקה יותר: מיחזור המתכות בתעשיית הברזל תורם לשמירה על איכות הסביבה במידה משמעותית.

מגרש פירוק רכבים אפשר למצוא בכל עיר, ואליו ניתן להעביר כלי רכב מסוגים שונים.

מה עושים עם הרכבים במגרש רכב?

לאחר שגוררים את הרכב אל המגרש, הצוות המקצועי יפעל בכמה מישורים:

  • בדיקה לרכב – השלב הראשון הוא לבצע בדיקה לרכב, כי תמיד יש רכיבים ואביזרים שאפשר להציל, קל וחומר מתכות, פלסטיק או זכוכית. הצוות המקצועי בעל ניסיון רב ולכן יודע לאתר את החלקים שאפשר יהיה לעשות בהם שימוש, לעומת חלקים שאין להם כל ייעוד בתעשיית חלקי החילוף ולכן אפשר להעביר אותם הלאה למחזור.
  • מכירת חלפים – חלפים שנמצאו תקינים ימכרו למוסכים בעוד שחלקים שאינם נמצאים במצב טוב אך כן אפשר לתקן אותם, יעברו לתיקון. חלקים שאין להם יותר שימוש, אינם תקינים ולא ניתן לתקן אותם ימכרו לתעשיית הברזל לשימוש חוזר.
  • פינוי – לאחר שנמכרו החלקים הרלוונטיים, עובדי המגרש ירוקנו מהרכב שאריות של דלק, חומרים רעילים, שמנים, חלקי פלסטיק, חלקים חלודים ומתפוררים, וכל מה שעשוי להזיק לסביבה, ויפנו אותם לאתרי פסולת מורשים בהתאם להנחיות של המשרד לאיכות הסביבה.
  • גריסת שלדת הרכב – השלב האחרון הוא העברת חלקי זכוכית למחזור זכוכית ואז שלדת הרכב תיגרס וכל חלקיה יועברו אף הם למחזור.

מה כולל תהליך המכירה של רכב לפירוק?

אם אתם לא רואים אפשרויות אחרות לרכב הישן שלכם, מכירתו לפירוק היא אופציה מעולה שכדאי לשקול. התהליך אינו מורכב בכלל, השלב הראשון הוא להוריד את הרכב מהכביש וכדי לעשות זאת עליכם לגשת למשרד הרישוי עם רישיון הרכב ותעודת זהות ולמלא את הטפסים המתאימים.

הורדת הרכב מהכביש למעשה מסירה מכם אחריות, כך אם חלילה ישתמשו ברכב לאחר מכירתו, שלא באופן חוקי, אתם מכוסים כי הרכב לא יהיה רשום יותר על שימכם. אם שילמתם כבר אגרה, יקוזז ממנה המחיר היחסי. לאחר הורדת הרכב מהכביש וביטול רישיון הרכב, תוכלו ליצור קשר עם המגרש כדי שיבואו לגרור את הרכב.

אילו סוגים של רכבים מגרש לפירוק רכב קונה?

מגרש רכב לפירוק מציע מענה עבור סוגים שונים של רכבים, בכל מצב שהם נמצאים, בשונה ממכירה לאדם פרטי. המגרש קונה מבעלי הרכבים את כל הרכב, על כלל החלקים שבו, כך הוא בעצם מונע מהם את הצורך לחפש אחר קונים כדי למכור כל חלק בנפרד. כך מוכרים את הרכב למקום אחד בתהליך מהיר שלא נפרש על פני זמן רב, זוכים לתמורה בעד הרכב, ונהנים משקט נפשי.

בנוסף מוסך לפירוק קונה רכבים בכל מצב, בין אם מדובר ברכבים שעברו תאונה קשה וכבר לא יחזרו לכביש, בין אם אלו רכבים ישנים שכבר לא עומדי בסטנדרטים של בטיחות, בין אם אלו רכבים מעוקלים, מהוצאה לפועל ועוד.

לסיכום, מדובר בפתרון נוח ממש עבור בעלי רכבים שהרכב שלהם סתם חונה בצד הדרך, מעלה אבק ואין בו שום שימוש. לפרטים נוספים מוזמנים ליצור עימנו קשר ואנו בחברת שלמה ביל נשמח לעזור.

צור קשר




    WhatsApp איך אפשר לעזור ?