גריטת רכב שהורד מהכביש

גריטת רכב שהורד מהכביש – שינויים בתכנית ממשלתית

על פי המיזם הממשלתי של משרד התחבורה, משרד האוצר והמשרד להגנת הסביבה, מוסרת המדינה 3,000 ₪ לבעל רכב ישן המוסר אותו לגריטה. ישנם תנאים בהם הרכב צריך לעמוד כדי להשתתף בתכנית. גריטת רכב שהורד מהכביש עם קוד הביטול של משרד התחבורה "ניידת בטיחות",  או עם קוד "אי שימוש" מהמשטרה, לא התאפשרה תחילה במסגרת תנאי התכנית, עקב מגבלות תקציב.

לאחר זמן מה, שר התחבורה החליט להרחיב את תכנית הורדת רכב מהכביש ולכלול בה גם רכבים אלו, אם הם בני 15 שנה ומעלה, אם בעליהם מעוניינים לגרוט אותם.

הורדת רכב מהכביש – אופציה נוספת

גם אם גריטת רכב שהורד מהכביש איננה כלולה במיזם, עדיין יכול בעל הרכב לפנות למגרש גריטה ולמכור לו את הרכב באופן פרטי. את הכסף שיקבל מבעל המגרש לא יוכל לקבל, כנראה, מאף קונה פרטי, שהרי, מי יהיה מעוניין ברכב שהושבת?

לבד ממגרש גריטה, ניתן למכור את הרכב גם לקונה רכבים לפירוק, המוכר את חלקיו השמישים של הרכב, ואת השאר מעביר לתעשיית הברזל, למיחזור.

הורדת רכב מהכביש לגריטה מיועדת להפיק את התועלת המרבית מהרכב, שלא עוד יכול לנסוע על הכביש, עקב נזק מתאונה דרכים או מפאת גילו. הרכב ממוחזר, ומשמש כחומר גלם לרכב הבא. יש בכך תועלת רבה, שכן, הברזל הינו מחצב יקר בישראל, ותהליך ייצורו עולה כסף רב.

גריטת רכב כאמור, אינה רק תהליך חשוב בשל החשיבה הירוקה שמאחוריו. ישנם יתרונות נוספים בדבר, כמו למשל האספקט הבטיחותי. על אף שהרכב אינו בשימוש, גריטתו מוודאת כי הוא ישאר לא בשימוש. כמו כן, חשוב לבצע גריטת רכבים, בכדי לפנות מקומות לאלו החדשים. רכבים רבים כאלו, תופסים מקומות חנייה ברחבי העיר, לפעמים אפילו למשך שנים, בטרם הם מפונים. הליך הגריטה עוזר, גם עם קצת, לפנות מקומות יקרי ערך שכאלו לרווחת התושבים והסביבה. עיזרו לנו לעזור לכם ולאחרים, עם ביצוע של גריטת הרכבים שהורדו מהכביש.

צור קשר




    WhatsApp איך אפשר לעזור ?