ירידת ערך לרכב

קונה רכבים לאחר תאונה

גם לרכבים החדישים והמתקדמים ביותר יש תוחלת חיים וככל שחולפות השנים הם יסבלו מבלאי, שחיקה, נזקים וירידת ערך. לכן אם ברצונכם למכור את הרכב מבלי להפסיד עליו יותר מדי, עליכם לעשות זאת בחלון ההזדמנויות המתאים. כאשר אתם מפספסים את ההזדמנות הוצאות התחלופה יהיו גבוהות יותר, ואם תחכו יותר מדי זמן, כבר תגלו שאתם מתקשים למכור את הרכב כתוצאה מחוסר ביקוש למודל הישן, וירידת ערך. במקרה הזה תצטרכו לחשוב על פתרונות חלופיים.

מהי ירידת ערך?

ירידת ערך לרכב מתרחשת כתוצאה מהשימוש ברכב, כלומר אם רכב חדש עולה 100,000 ₪, לאחר שנה של שימוש בלבד ערכו כבר ירד, מכיוון שהוא כבר אינו חדש, הוא נסע כמה עשרות אלפי קילומטרים ואולי אפילו צבר מעט בלאי. ירידת הערך תלויה במשתנים שונים כמו למשל סוג הרכב ויחסי ביקוש והיצע. כמו כן היא גם תלויה במודל, ערכו של מודל חדש ירד הרבה יותר בהשוואה למודל יותר ישן. ירידת הערך מהווה שיקול לא קטן בעת רכישת רכב, פרמטר כלכלי שלא כדאי להתעלם ממנו כאשר רוכשים רכבים חדשים.

מתי הזמן הנכון להחליף את הרכב?

לא משנה באיזה רכב אתם נוהגים וכיצד הוא משרת אתכם, יגיע הרגע שתצטרכו להחליף אותו. ישנם כאלו שיחליפו את הרכב אחת לשנה – שנתיים, בעוד שאחרים ישמרו על הרכב שלהם לאורך שנים רבות. אחת לכמה זמן רכישת רכבים הופכת למאוד משתלמת, ויש המון הזדמנויות רכישה, החלפה שדרוג רק מחכות לצרכנים, שבאת לידי ביטוי בהצעות מימון, מבצעים עונתיים, הנחות גדולות וטרייד אין.

הורדת רכב מהכביש לאחר תאונה

היעדר הביקוש לרכב

ברכבים חדשים ירידה הערך מתרחשת בשלושת השנים הראשונות, יש להבין ששווי השוק של הרכב עשוי לרדת ב- 50%, שזהו הבדל משמעותי וגדול. כתוצאה מכך יהיה קשה מאוד למצוא רוכשים לרכב שערכו כל כך ירד, במיוחד כאשר השוק תחרותי ויש בנמצא המון עסקאות מימון משתלמות המאפשרות גם לאלו שידם אינה משגת לקנות לעצמם רכב חדש ישירות מהניילונים, לקבל עליו אחריות ולא להסתכן יותר מדי. ירידת ערך יכולה להתרחש גם במקרה והרכב החדש שלכם עבר תאונת דרכים, מה שישפיע על שווי השוק שלו.

ערך של רכבים ישנים

יש אנשים ששומרים על הרכב שלהם שנים על גבי שנים, לפעמים אפילו עשרות שנים. כאשר מדובר בפריט אספנות אפשר להבין, במקרה הזה ערכו של הרכב רק עולה ככל שמתיישן. אך ישנם אנשים שחושבים ששמירה על רכבם היא שיקול כלכלי שיוביל לחיסכון מרבי, כשבפועל ההיפך הוא הנכון ברוב המקרים. ככל שהרכב ישן יותר כך הוא סובל מבלאי רב יותר, צריכת הדלק שלו גדלה, הוא יגיע לביקורים במוסך לעיתים יותר קרובות, יהיה צריך לשלם עליו יותר בפוליסת הביטוח, תתקשו למצוא עבורו חלקי חילוף ותאלצו להתמודד עם מגוון אתגרים שרק יהפכו את העלויות הכלולות לגבוהות יותר בהשוואה לרכב מתקדם, בטיחותי ויותר חסכוני.

לעיתים הכתובת היא פירוק

במקרים מסוימים ערכו של הרכב כל כך יורד עד שלא משתלם למכור אותו או שאין לו ביקוש. יש לקחת בחשבון שרכבים ישנים אינם עומדים בסטנדרטים של בטיחות ומזהמים את הסביבה כאשר נוסעים על הכביש ולכן לא פעם ההחלטה הטובה ביותר עבורם היא למכור אותם לפירוק בגלל ירידת הערך לרכב הגדולה. במקרה הזה הרכב נמכר לחלקי חילוף, ברזל, פירוק ומחזור ובעלי הרכב מקבלים עבורו תמורה כספית. מכירה לפירוק יכולה להתרחש גם כאשר הרכב חדש, כמו למשל רכב שעבר תאונה והגיע למצב של טוטל לוסט, כך שלא משתלם לתקן אותו מבחינה כלכלית.

צור קשר



    ביקורות

    4.7
    30 ביקורות בגוגל
    WhatsApp איך אפשר לעזור ?