יש רגעים בחיי כל רכב שבהם הנסיעה הופכת פחות ופחות משתלמת. אנשים רבים שואלים את עצמם לאן בדיוק הם הולכים עם הרכב כשיש כל הזמן תיקונים חוזרים, כששוב ושוב הם יוצאים עם חותמת אדומה במכון הטסטים וזה יכול להיות גם מצב שבו הרכב עובר תאונה משמעותית.
אם אתם בעלים של רכב ישן, כדאי שתדעו שהמכירה שלו לפירוק היא קודם כל פתרון כלכלי, אתם יכולים לחסוך את כל אותן ההוצאות, אתם משחררים מקום חניה וגם עושים קצת כסף על הדרך על מכירת הרכב. כאן בדיוק נכנס לתמונה קונה רכבים ישנים, שמציע פתרון מהיר, נוח ורווחי. בחברת שלמה ביל מסבירים שאנשים רבים מופתעים לגלות עד כמה העסקה משתלמת להם, ועד כמה פשוט להפוך גרוטאה שעומדת שנים לנכס שמניב כסף.
למה בכלל למכור רכב ישן לפירוק?
בשביל אנשים רבים, רכב ישן הוא לא רק כלי תחבורה, הוא גם זיכרון, סנטימנט של רכב שליווה אותנו שנים רבות. אך במציאות, החזקת רכב שכבר לא נחשב בטיחותי או שקשה להעביר אותו טסט, היא פשוט עול כלכלי כבד.
הביטוחים עולים, יש כל הזמן תיקונים והערך בשוק הרכב יד שנייה הולך ודועך. במקרים כאלה, דווקא פנייה אל קונה רכבים ישנים הופכת לצעד חכם. לא צריך להתרוצץ בין מודעות מכירה, לא לבזבז זמן על קונים פוטנציאליים שמתחרטים ברגע האחרון ובטח שלא להשקיע בתיקונים שאין בהם תועלת אמיתית.
רכבים אחרי תאונה עדיין שווים כסף
תאונות דרכים קורות גם לנהגים הזהירים ביותר ולפעמים הנזק כל כך גדול, עד שתיקון הרכב יקר יותר מערכו. כאן נכנסת האפשרות למכירה לפירוק: הרכב אולי איבד את היכולת לחזור לכביש, אבל חלקיו הפנימיים יכולים לשמש רכבים אחרים, מהמנוע ועד הפנסים.
חברות מקצועיות כמו שלמה ביל רואות ברכב כזה מקור חלפים משמעותי, וכך הן מאפשרות לבעל הרכב להרוויח כסף ממה שנראה אבוד. במילים אחרות, סוף הדרך על הכביש הוא ממש לא סוף הערך של הרכב.
כלי רכב ישנים שלא עומדים בדרישות זיהום אוויר
בעשור האחרון הרשויות מחמירות את התקנות בנוגע לפליטות מזהמים. לא תמיד קל להעביר רכב בן 20 שנה טסט, לפעמים זה כמעט בלתי אפשרי או פשוט יקר מאוד. נכון, יש את הטריק הזה של התוסף שאפשר לשים במוסך ולנסוע עם הרכב יום שלם, אבל במקרים מסוימים אפילו זה לא עוזר.
לבעלי רכבים כאלה, ההחזקה עלולה להיות כמעט בלתי אפשרית. אז במקום לשלם אגרות וביטוחים על רכב שבכלל לא חוקי לנסוע בו, מכירה לפירוק הופכת לפתרון הנכון ביותר. דווקא כאן השירות של קונה רכבים ישנים מציע פיצוי כספי וגם תחושת הקלה, סוף סוף נפטרים מבעיה מתמשכת.
כשחלקי חילוף שווים יותר מהרכב כולו
תאמינו או לא, יש מקרים שבהם שווי החלקים גבוה בהרבה מערך הרכב במכירה רגילה. גיר תקין, מנוע שמור או אפילו מראות צד מקוריות יכולים להימכר בשוק החלפים במחירים יפים. בעלי רכבים מבינים מהר מאוד שפירוק מקצועי מאפשר להם להוציא את המקסימום מכלי הרכב שלהם. שלמה ביל מציינים כי זו אחת הדרכים החכמות ביותר למנף את מה שנראה בהתחלה אולי כגרוטאה חסרת ערך.
איך בוחרים למי למכור את הרכב לפירוק?
כמו בכל תחום, גם כאן כדאי לבחור בחברה אמינה ובעלת ניסיון. לא כל מי שמציע לרכוש רכב ישן יעניק לכם תמורה הוגנת, לכן כדאי לוודא שהקונה פועל עם רישיון מתאים ושיש לו מוניטין טוב. קונה רכבים ישנים מקצועי יגיע עד הבית, יגרור את הרכב ללא עלות נוספת וישלם במקום. שלמה ביל, למשל, מלווים את הלקוחות שלהם משיחת הטלפון הראשונה ועד להסדרת כל המסמכים מול משרד הרישוי. מובטח לכם תהליך פשוט, שקוף ומשתלם, ואתם מוזמנים כבר עכשיו לגלות מחדש את הערך החבוי ברכב שלכם.
אולי זה הזמן לשאול את עצמכם, האם הרכב שלכם שווה יותר בחנייה, או דווקא כשהוא מתפרק לחלקים?
שאלות תשובות
איך אדע אם משתלם למכור את הרכב שלי לפירוק?
הכלל הפשוט הוא לבחון אם ההשקעה בתיקון ובתחזוקה גבוהה יותר מהערך של הרכב בשוק. כאשר מדובר ברכב ישן שלא עובר טסט, או כזה שנדרש לו תיקון מנוע או גיר יקר במיוחד, מכירה לפירוק לרוב הופכת לפתרון ההגיוני.
האם קונה רכבים ישנים משלם במזומן?
כן. אחד היתרונות הגדולים בשירות הוא שהתשלום מתבצע במזומן ובמקום, כך שאין עיכובים או בירוקרטיה מסובכת. הכסף בידיכם מיד עם מסירת הרכב.
האם עליי לגרור את הרכב בעצמי?
ממש לא. השירות כולל גרירה מלאה וללא עלות נוספת. קונה מקצועי, כמו שלמה ביל, שולח גרר שמגיע עד אליכם, גם אם הרכב תקוע שנים בחנייה או לא מניע בכלל. כך אתם לא צריכים לשלם מכיסכם או לארגן הובלה בעצמכם, כל התהליך מתבצע בקלות ובנוחות מרגע הפנייה ועד לפינוי הרכב מהמקום.
מה עושים עם רכב שלא נמצא בבעלותי הרשמית?
במקרים כאלה נדרשת הסדרת נושא הבעלות. אם הרכב רשום על שם קרוב משפחה, למשל, ניתן למכור אותו באמצעות ייפוי כוח חתום כחוק. אם מדובר ברכב נטוש או כזה שעבר בירושה, יש צורך לעבור מול משרד הרישוי עם מסמכים מתאימים.
האם מכירה לפירוק נחשבת ידידותית לסביבה?
בהחלט כן. כשמוכרים רכב לפירוק, החלקים התקינים עוברים לשימוש חוזר, המתכות נשלחות למחזור והחומרים המסוכנים כמו שמנים או נוזלי קירור, מטופלים במתקנים מתאימים. כך נמנע זיהום סביבתי ומופחתת כמות הפסולת שמגיעה למזבלות.

איך אפשר לעזור ?