כמה שווה רכב לפירוק

בניגוד למכוניות הנמכרות בשוק הפרטי ללקוח המתכוון לעשות שימוש ברכב לנסיעה בכבישי ישראל, הרי שלרכבים הנמכרים לפירוק אין למעשה מחירון מוכר ורשמי ואי אפשר לדעת כמה שווה רכב לפירוק. קביעת המחיר בעסקה כזו תלוי בהרבה משתנים שאינם תלויים בהכרח במצבו של הרכב וההגעה למחיר יעד שמניח את דעת המוכר בעייתית מאד.

מה צריך לזכור?

בבואנו לקבוע כמה שווה רכב לפירוק עלינו לשים לב לעובדה שבעוד שאנו עוסקים במכירת מכונית רק פעמים ספורות בחיינו (וגם אז בעיקר בשוק הפרטי המנוהל פחות או יותר על פי מחירונים) הרי שבעת מכירת רכב לפירוק אנו צריכים לנהל מו"מ מול סוחרים מפולפלים שעושים עסקאות כגון אלו כבדרך שיגרה ומתפרנסים מהן. לכן בבואנו לקבוע כמה שווה רכב לפירוק אין לנו אמצעים אמיתיים לעשות כן ואנחנו צריכים להישען על מידע המצוי בידי הסוחר – שהאינטרסים שלו מנוגדים לחלוטין לאלו שלנו, בכל זאת הוא הרי הצד שמנגד בעסקה.

אופציה נוספת

לרכבים הנמצאים מעל 20 שנה על כבישי ישראל ופשוט הגיעו לסוף ימיהם, נקבע הסדר מיוחד על ידי מדינת ישראל. הסדר זה נקבע מתוך כוונה לשפר את איכות הסביבה ואת הבטיחות בכבישי ישראל. במסגרת הסדר זה לא צריך לברר כמה שווה רכב לפירוק מאחר והתמורה היא קבועה. תמורת כל רכב כזה במצב נסיעה (טסט בתוקף) מציעה המדינה 3,000 שקלים. לעיתים שווה לרדת במחיר בכדי לעבוד מול גורם מהימן כמו מדינת ישראל.

נוהל מכירת רכב לפירוק

בעת מכירת רכב לקונה פרטי ההנחה הקיימת מאחורי העסקה היא שהרכב חוזר לכביש לאותו מתאר פעילות והשינוי היחיד הוא שמו של הבעלים. לא כך הדבר כאשר עוסקים במכירה לסוחר או מגרש כשהיעד הצפוי לרכב הוא פירוק לחלקים כדי למכרם למוסכים או כמו בהרבה מקרים, מכירת הרכב לסוחרי מתכות שינסו להפיק מהרכב את מירב התמורה מול משקל המתכת המרכיבה אותו ואת חלקיו. ברוב המקרים מבוצע הפירוק לשתי המטרות גם יחד. מפורקים מהרכב כל החלקים שאינם מתכתיים, וכמו כן החלקים המתכתיים שעדיין מתפקדים כהלכה ויוכלו להביא תמורה כספית גדולה יותר ממחיר המתכת. ואולם צריך לזכור שבניגוד למכירה פרטית הנעשית על ידי העברת בעלות, הרי שבעת מכירה לסוחר או מגרש, יש לעבוד לפי נוהל מכירת רכב לפירוק וזאת בעיקר על מנת להימנע מההשלכות שיש להורדת רכב מהכביש ללא דיווח על כך.

מהם הסיכונים באי שימוש באותו נוהל מכירת רכב לפירוק?

אם לא עושים שימוש בקיומו של נוהל מכירת רכב לפירוק, נוצר מצב מוזר שבו למרות שהרכב ירד למעשה מהכביש ואינו נוסע בכבישי הארץ, הרי שמבחינת שלטונות המדינה הרכב קיים עדיין מאחר ולא בוצע לגביו הליך הורדה מהכביש. כתוצאה ממצב זה עלול בעליו הקודם (ולמעשה הנוכחי – לפי הניירת) להמשיך לקבל הודעות על חידוש רישיון רכב ומה שיכול להיות סיכון גדול הרבה יותר במידה ולא עובדים לפי נוהל מכירת רכב לפירוק הוא שגורם פלילי כלשהו ינסה לעשות שימוש במספר הרכב וברישיונותיו על מנת להכשיר רכב שאינו כשיר בטיחותית לנהיגה או שהינו למעשה רכב גנוב. ניסיונות אלו למרות שלא נעשים על ידי בעליו של הרכב, עלולים לגרום לבעיות מול השלטונות מאחר ובעל הרכב הוא קצה החוט היחידה הנמצא בידי המדינה.

צור קשר




ביקורות

שלמה ביל
4.7
15 ביקורות בגוגל