רכבים לפירוק

מה זה בכלל פירוק רכבים?

כולנו נתקלים מדי פעם במושג רכבים לפירוק: במה מדובר? איזה רכבים יש לשלוח לפירוק ומדוע? מה התועלת בכך?
רכבים מסוג זה מיועדים לאנשים המחזיקים ברכב שאין לו ביקוש, או לאנשים שרכבם אינו כשיר לנסיעה ומעוניינים למצוא לו פתרון הולם.

רכבים לפירוק ישנים ואידיאלים

רכבים ישנים מאוד, אשר המחירון שלהם נמוך, האמינות המכנית שלהם נמוכה ויש להם מספר רב של תקלות מידי שנה. הם גורמים לא מעט כאבי ראש לבעליהם, אשר מבזבזים זמן רב וכסף בהתעסקות סביב רכבם, בריצות למוסכים ובטלפונים לגרר.
בנוסף לכל הצרות,  גם המיזוג ברכבים אלו בדרך כלל לא מתפקד כהלכה, אם בכלל, כך שתנאי הנסיעה הם קשים. בארצנו, הקיץ ארוך במיוחד, הטמפרטורות גבוהות והלחות מעיקה. נסיעה ברכב, שאין לו מיזוג, עלולה להיות מסוכנת במיוחד עבור ילדים קטנים, תינוקות וקשישים, אשר חשופים לסכנת התייבשות.

הבטיחות של רכבים ישנים היא לרוב ירודה. בזמן תאונה, הפגיעה בהם עשויה להיות כבדה, בהשוואה לרכב חדיש ומאובזר.

גם צריכת הדלק של הרכבים הישנים היא מאוד גבוהה ובזבזנית, מאחר ומדובר במנועים בטכנולוגיה ישנה. בשל מחירי הדלק הגבוהים והמוגזמים, אתם עשויים לגלות, כי עלות הדלק השנתית שלכם תהיה גבוהה מעלות הרכב. זה לא משתלם להחזיק רכב ישן אשר זולל דלק. עדיף לנצל את האופציה של פירוק רכבים ולהתמקד ברכישת רכב חדש וחסכוני בדלק.

רכבים לאחר תאונה

האופציה של פירוק רכבים מתאימה גם לרכבים חדשים ויקרים שעברו תאונה ואינם כשירים יותר לנסיעה. לרוב מדובר בפגיעת שילדה משמעותית, כך שאפילו אם מדובר ברכב, שרק אתמול עלה על הכביש, הוא לעולם לא יהיה כשיר שוב לנסיעה. לרוב, זו לא בעיה, משום שרכבים חדשים לרוב מבוטחים בביטוח מקיף, כך שבעל הרכב מקבל את שווי הרכב בכסף.

רכבים לפירוק לאחר תאונה בעלי מחירון נמוך

מדובר ברכבים שאינם חדשים כל כך. עלות התיקון שלהם לאחר תאונה, מגיעה ואף עוברת את עלות הרכב. לדוגמה, אין היגיון רב בהשקעת 30,000 ₪ עבור תיקון רכב שעבר תאונה, כאשר מחירון הרכב הוא 25,000 ₪. במקרה זה, רכב לפירוק היא הבחירה הנכונה.

דוגמה נוספת: בעבר, תאונת דרכים קלה הייתה דורשת לרוב טיפול חיצוני וקוסמטי בלבד, כגון פחחות וצבע והרכב היה כשיר שוב לנסיעה. היום, אם בעקבות תאונת דרכים קלה שעברת, כריות האוויר ברכבך נפתחו, התיקון ידרוש החלפה של כל לוח השעונים והקונסולה הקדמית ברכב. אי אפשר לדחוס את הכריות שוב למקומן. כך, בהרבה מאוד מקרים, רק עלות החלפת לוח השעונים והקונסולה הקדמית, לא כדאית מבחינה כלכלית ועדיף שהרכב יועבר לפירוק.

לפעמים, גם כאשר עלות התיקון מגיעה לחצי מערכו של הרכב, חברות ביטוח רבות נוטות להשבית את הרכב ולהמליץ על פירוק הרכב.

רכבים למכירה רק בשלמה Bill

אם הנכם עדיין מתלבטים לאיזה סוחר מכוניות או קונה רכבים לפירוק בתל אביב ובכל הארץ לפנות, תוכלו להשאיר הודעה אצלנו באתר ונציג מטעמינו ייצור עמכם קשר ויברר מולכם את מירב הפרטים על רכבכם. זאת, על מנת שנוכל לאמוד את מחירו העדכני וההוגן בשוק פירוק הרכבים.

רכבים יד שניה

בשלב מסוים, עלויות תיקון, ביטוח ואחזקה של רכב עולות יותר מערכו בשוק החופשי, בעיקר רכבים שגילם יותר מ- 19 שנה – אשר נזקקים למבחן רישוי חצי שנתי במקום שנתי. רכב כזה אינו אידיאלי לאחזקה פרטית, ולכן הוא מומלץ למכירה לסוחרי רכב כיד שניה, העוסקים בעיקר בקניית רכבים המיועדים לפירוק מאנשים פרטיים.

כמה המלצות

למרות שהיינו מעוניינים בה מאד, קונה פרטי של רכבים יד שניה הוא חיה שאינה קיימת. לפיכך אנו חייבים להגיע למגרש מכוניות ולסגור עסקה מול סוחר מכוניות מיומן ברכישת רכבים יד שניה. בבואנו לעשות עסקה כזו יש להכין מראש את הרקע, להכיר את המחירון של מכוניתנו, את המחירים הנהוגים בשוק לגבי רכב זהה לזה שלנו. צמצום אלמנטים של חוסר וודאות יחזקו את עמדתנו במו"מ על העסקה.

טיפ קטן

אם הרכב ממש ישן ואפילו אם יש לו גם בעיות טכניות רבות, כדאי לעיתים לשקול למכור את הרכב למדינה במסגרת ההסדר החדש של ההגנה על איכות הסביבה שמוביל משרד התחבורה. במכירה כזו יודעים מראש את המחיר הזעום שנקבל אך לעיתים מחיר זה הינו יותר ממה שנצליח להשיג מסוחר המכוניות המיומן בקניית רכבים המיועדים לפירוק יד שניה.

מה מקור המכוניות?

מגרשים לפירוק רכבים מקבלים רכבים ממספר מקורות. בין אם מדובר בלקוחות פרטיים המוותרים על הניסיונות למכור רכבם בשוק הפרטי (תהליך מתיש ששואב זמן ומשאבים) ובין אם מדובר בחברות הביטוח אליהן עוברת הבעלות על המכוניות בעיקר אחרי תאונות קשות הגורמות לערך הרכב לצלול. במקרים כאלה העסקאות עם מגרשים לפירוק רכבים יכולות להציל את חברות הביטוח מאובדן מלא של ערך הרכב.

היום אין מספיק מודעות לנושא של רכב לפירוק

למרבה הצער, האפשרות של מסירת רכב לפירוק אינה זוכה להדים גבוהים במיוחד. הרבה נהגים מתעלמים מהאופציה של רכב לפירוק. הם מעדיפים להמשיך לנסוע מידי יום ברכבם הישן. אותו רכב ישן, לא רק שהוא מזהם את סביבתו בגזים רעילים, הוא גם מסכן את בטיחותם של הנוסעים בו.

ריבוי הרכבים הישנים על כבישי ישראל, ביחד עם הבריונות האלימה של נהגים רבים, היעדר אכיפה וזלזול כללי מצד רשויות החוק, הפכו את כבישי מדינתנו למקום מסוכן לנהוג בו. כשאנחנו משווים את מדינת ישראל (שאמורה להיות מעצמת היי טק),למדינות מערביות אחרות מבחינת תחבורה ובטיחות, אנו רואים שהיא מדדה הרחק מאחור.

אין מספיק מודעות לנושא של רכב לפירוק ותרומתו החיובית לאיכות הסביבה, שלא להזכיר את העבודה שנהגים רבים נוסעים על רכב מיושן ומסוכן.

מדוע כדאי לקחת רכב לפירוק ?

רכבים ישנים נחשבים לרכבים שאינם בטיחותיים. אלו רכבים בעלי קילומטראז' גבוה. בנוסף, חלקי הרכב סובלים מבלאי רב. כך, הפקטור של עייפות החומר מהווה פקטור מסוכן. יתכן שהרכב נוסע כשורה והוא תקין, אך בכל זמן נתון, בורג מרכזי או ציר ברכב עלולים להישבר. כך הם עלולים לגרום לאיבוד שליטה על הרכב.

רמת הבטיחות ברכבים ישנים נחשבת לירודה מאוד, בהשוואה לרמת הבטיחות ברכבים חדשים. העובדה הפשוטה היא, שבהמון רכבים מתחת לשנתון מסוים, אין אפילו חגורות בטיחות במושבים האחוריים של הרכב. באותן שנים, לא היו תקנות בטיחות, שחייבו את היצרנים לספק אותן.

כיום, רכבים חדשים עוברים מבחני ריסוק קפדניים, בהם נבחן כל אספקט של פגיעה על הנוסעים ברכב בעת תאונות שונות. לעומתם, ברכבים ישנים לא הייתה הנדסת אנוש, שהתחשבה באספקט זה. לדוגמה: רכבים אמריקאיים, מיושנים, גדולים ומאסיביים, שבזמן תאונה לא קשה במיוחד, גרמו לפגיעות חמורות בנוסעי הרכב, לרבות מנועים וגיר, שנדחפו לתוך תא הנוסעים וגרמו לפגיעות ברגלי היושבים בכיסאות הקדמיים.

השוואה בין חדש לישן רכב לפירוק

לעומת זאת, ברכבים חדשים ואף ברכבים קומפקטיים, הנראים יותר פגיעים וקטנים מאותן מכוניות ישנות וגדולות, תופעות אלו לא אמורות להתרחש. בתכנון הרכב גם המנוע והגיר ממוקמים בצורה בטיחותית, שלא תיפגע בנוסעי הרכב בזמן תאונה.

זאת, בנוסף למערכות בטיחות חדשות ומתוחכמות עוד יותר, כגון כריות אוויר, שמגיעות כסטנדרט בכל הרכבים. ברוב הרכבים לא מדובר רק בשתי כריות אוויר אלא בארבע או שש. דוגמה נוספת, היא מערכת ה-ABS, אשר אמורה להיכנס לפעולה בזמן בלימת חירום ולמנוע איבוד שליטה על הרכב בשל נעילת בלמים פתאומית.

לסיכום, באמצעות מסירת רכבים לפירוק, תוכלו להיפטר מרכבכם הישן, לרכוש רכב חדש, לעבור לאופניים או למצוא כל פתרון תחבורה אחר. הכי חשוב: תשנו טוב יותר בלילה.

אתם מוזמנים לפנות אלינו ואנו נדאג לכם למחיר ההוגן ביותר.

הצורך בפירוק רכבים

ישנם המון סוגי רכב לפירוק בארצנו, כאלו שעברו תאונות עד כדי אובדן הרכב, ובעיקר מכוניות ישנות שמקרטעות בכבישי ישראל, על כן משרד התחבורה מעדיף לנדף כמה שיותר מכוניות אלו אשר פוגמות במראה של כבישי ישראל, וגורמות לזיהומי אוויר וגם מעריכות את הסביבה בה אנו חיים. בכדי לעמוד בקריטריונים של רכב לפירוק על הרכב להיות רכב לפחות מעל 15 שנה בכביש או רכב ששנתו לא עולה מעל 1999.

בדרך כלל יש חברות שמתעסקות ברכב לפירוק, אולם אפשרי גם למכור את הרכב למשרד התחבורה שנותן לך סכום עבור הרכב הנקבע על פי חוק, משרד התחבורה כבר מעביר את הרכב לחברות שעוסקות ברכב לפירוק. רק רכב אשר יש עליו טסט בתוקף ניתן למכור.

אופן פירוק הרכב

בעלי החברה או משרד התחבורה, מורים לבעל הרכב לאן עליו להפנות את הרכב, אולם במקרה אשר הרכב אינו יכול לתפקד בנהיגה וזקוק לגרירה, עלות גרר בתל אביב ובשאר הארץ תהייה על החברה אשר רוכשת את רכבו.

הרכב לפירוק ייבדק לפני רכישתו, שאכן כל חלקי הרכב הישנים נמצאים בו, כי המחיר משולם עבור כל הרכב כולו כולל חלקיו, מכיוון שבעת פירוקו החלקים של הרכב עוברים תהליך של שיפור מסוים ונמכרים עבור רכבים אשר מחפשים חלקים מקוריים של רכב, הדבר הינו חיסכון כלכלי עבור רכבים שחסרים להם חלקים מסוימים ברכבם.

צור קשר



    WhatsApp איך אפשר לעזור ?