תפריט

רכבים לפירוק

מה זה בכלל פירוק רכבים?

כולנו נתקלים מדי פעם במושג רכבים לפירוק: במה מדובר? איזה רכבים יש לשלוח לפירוק ומדוע? מה התועלת בכך?
רכבים מסוג זה מיועדים לאנשים המחזיקים ברכב שאין לו ביקוש, או לאנשים שרכבם אינו כשיר לנסיעה ומעוניינים למצוא לו פתרון הולם.

רכבים לפירוק ישנים ואידיאלים

 רכבים ישנים מאוד, אשר המחירון שלהם נמוך, האמינות המכנית שלהם נמוכה ויש להם מספר רב של תקלות מידי שנה. הם גורמים לא מעט כאבי ראש לבעליהם, אשר מבזבזים זמן רב וכסף בהתעסקות סביב רכבם, בריצות למוסכים ובטלפונים לגרר.
בנוסף לכל הצרות,  גם המיזוג ברכבים אלו בדרך כלל לא מתפקד כהלכה, אם בכלל, כך שתנאי הנסיעה הם קשים. בארצנו, הקיץ ארוך במיוחד, הטמפרטורות גבוהות והלחות מעיקה. נסיעה ברכב, שאין לו מיזוג, עלולה להיות מסוכנת במיוחד עבור ילדים קטנים, תינוקות וקשישים, אשר חשופים לסכנת התייבשות.

הבטיחות של רכבים ישנים היא לרוב ירודה. בזמן תאונה, הפגיעה בהם עשויה להיות כבדה, בהשוואה לרכב חדיש ומאובזר.

גם צריכת הדלק של הרכבים הישנים היא מאוד גבוהה ובזבזנית, מאחר ומדובר במנועים בטכנולוגיה ישנה. בשל מחירי הדלק הגבוהים והמוגזמים, אתם עשויים לגלות, כי עלות הדלק השנתית שלכם תהיה גבוהה מעלות הרכב. זה לא משתלם להחזיק רכב ישן אשר זולל דלק. עדיף לנצל את האופציה של פירוק רכבים ולהתמקד ברכישת רכב חדש וחסכוני בדלק.

רכבים לאחר תאונה

האופציה של פירוק רכבים מתאימה גם לרכבים חדשים ויקרים שעברו תאונה ואינם כשירים יותר לנסיעה. לרוב מדובר בפגיעת שילדה משמעותית, כך שאפילו אם מדובר ברכב, שרק אתמול עלה על הכביש, הוא לעולם לא יהיה כשיר שוב לנסיעה. לרוב, זו לא בעיה, משום שרכבים חדשים לרוב מבוטחים בביטוח מקיף, כך שבעל הרכב מקבל את שווי הרכב בכסף.

רכבים לפירוק לאחר תאונה בעלי מחירון נמוך

מדובר ברכבים שאינם חדשים כל כך. עלות התיקון שלהם לאחר תאונה, מגיעה ואף עוברת את עלות הרכב. לדוגמה, אין היגיון רב בהשקעת 30,000 ₪ עבור תיקון רכב שעבר תאונה, כאשר מחירון הרכב הוא 25,000 ₪. במקרה זה, פירוק היא הבחירה הנכונה.

דוגמה נוספת: בעבר, תאונת דרכים קלה הייתה דורשת לרוב טיפול חיצוני וקוסמטי בלבד, כגון פחחות וצבע והרכב היה כשיר שוב לנסיעה. היום, אם בעקבות תאונת דרכים קלה שעברת, כריות האוויר ברכבך נפתחו, התיקון ידרוש החלפה של כל לוח השעונים והקונסולה הקדמית ברכב. אי אפשר לדחוס את הכריות שוב למקומן. כך, בהרבה מאוד מקרים, רק עלות החלפת לוח השעונים והקונסולה הקדמית, לא כדאית מבחינה כלכלית ועדיף שהרכב יועבר לפירוק.

לפעמים, גם כאשר עלות התיקון מגיעה לחצי מערכו של הרכב, חברות ביטוח רבות נוטות להשבית את הרכב ולהמליץ על פירוק הרכב.

רכבים למכירה רק בשלמה Bill

אם הנכם עדיין מתלבטים לאיזה סוחר מכוניות או קונה רכבים לפנות, תוכלו להשאיר הודעה אצלנו באתר ונציג מטעמינו ייצור עמכם קשר ויברר מולכם את מירב הפרטים על רכבכם. זאת, על מנת שנוכל לאמוד את מחירו העדכני וההוגן בשוק פירוק הרכבים.

 רכבים יד שניה

בשלב מסוים של חיי רכב, עלויות התיקון הביטוח והאחזקה שלו עולות על ערכו בשוק החופשי. רכב שגילו יותר מ- 19 שנה על הכביש נזקק למבחן רישוי חצי שנתי במקום שנתי – על כל העלויות הכרוכות בכך (אישורי בלמים וכדומה). רכב כזה הוא אידיאלי למכירה לסוחרי רכב העוסקים בעיקר בקניית רכבים המיועדים לפירוק יד שניה מאנשים פרטיים, פירוקם לחלפים ומכירת החלפים למוסכים העוסקים בתיקון מכוניות מדגמים דומים.

כמה המלצות

למרות שהיינו מעוניינים בה מאד, קונה פרטי של רכבים יד שניה הוא חיה שאינה קיימת. לפיכך אנו חייבים להגיע למגרש מכוניות ולסגור עסקה מול סוחר מכוניות מיומן ברכישת רכבים יד שניה. בבואנו לעשות עסקה כזו יש להכין מראש את הרקע, להכיר את המחירון של מכוניתנו, את המחירים הנהוגים בשוק לגבי רכב זהה לזה שלנו. צמצום אלמנטים של חוסר וודאות יחזקו את עמדתנו במו"מ על העסקה.

טיפ קטן

אם הרכב ממש ישן ואפילו אם יש לו גם בעיות טכניות רבות, כדאי לעיתים לשקול למכור את הרכב למדינה במסגרת ההסדר החדש של ההגנה על איכות הסביבה שמוביל משרד התחבורה. במכירה כזו יודעים מראש את המחיר הזעום שנקבל אך לעיתים מחיר זה הינו יותר ממה שנצליח להשיג מסוחר המכוניות המיומן בקניית רכבים המיועדים לפירוק יד שניה.

מה מקור המכוניות?

מגרשים לפירוק רכבים מקבלים רכבים ממספר מקורות. בין אם מדובר בלקוחות פרטיים המוותרים על הניסיונות למכור רכבם בשוק הפרטי (תהליך מתיש ששואב זמן ומשאבים) ובין אם מדובר בחברות הביטוח אליהן עוברת הבעלות על המכוניות בעיקר אחרי תאונות קשות הגורמות לערך הרכב לצלול. במקרים כאלה העסקאות עם מגרשים לפירוק רכבים יכולות להציל את חברות הביטוח מאובדן מלא של ערך הרכב.

 

 

רכבים לפירוק
5 (100%) 5 votes