בתחילת שנת 2010 מדינת ישראל, על ידי המשרד להגנת הסביבה, בחרה לצאת למסע אשר יאפשר לה לצמצם את זיהום האוויר ולהביא עוד בעלי רכבים למחזר את הרכב הישן ולהביא אותו לתהליך לו אנחנו קוראים 'גריטה'. כלומר, הוצאה של החלקים העובדים ברכב ושימוש חוזר בחומרים אשר שימשו לשלדה של הרכב וכן הלאה. לאורך השנים מדינת ישראל העניקה מענק עבור אלו שהסכימו להשתתף בפרויקט. אבל היום, התכנית מיועדת לבעלי רכבים כבדים המונעים על ידי דיזל בלבד. כלומר, בעלי משאיות ורכבים לתעשייה. במאמר הבא נסביר בדיוק מה צריך לעשות כדי להשתתף בתכנית וכמובן, נעזור לבעלי הרכבים הפרטיים למצוא מה לעשות עם הרכב הישן שלהם.
בני כמה הרכבים העומדים בקריטריונים
הרכבים אשר מוכרים בתור אלו המתאימים לגריטה צריכים להיות בני חמש עשרה עד עשרים שנים. חשוב לציין כי המטרה היא להוריד רכבים מהכביש. לכן, בעל הרכב צריך להוכיח כי ברשותו יש רשיון תקף של הרכב או רישיון שעוד היה בתוקף עד לפני שנה לכל היותר. הרכב חייב להיות כזה שניתן להניע אותו. אם מדובר על מכונית או משאית שכבר יצאה משימוש מזמן, הרי שאין למדינה אינטרס להוריד אותה מהכביש ולכן אין כאן עמידה בקריטריונים.
עליכם לבטל את הרישיון
בשביל שתהיו זכאים להשתתף וליהנות מגריטה אשר תעניק לכם מענק מכובד, הנע בין 5000-2200 אלף שקלים, אתם צריכים להגיע למשרד הרישוי ולבטל את הרישיון. מי שרשאי לחתום על כך הוא בעל הרישיון עצמו או מיופה כוח מטעמו.
מי רשאית לבצע גריטה ומי משלם על העבודה
באופן טבעי, מכיוון שהמטרה היא להוריד את המכונית שלכם מהכביש, אתם לא צריכים לשלם עבור התהליך בכלל. כל שאתם צריכים לעשות זה ליצור קשר עם חברה אשר קיבלה אישור גריטה מטעם המדינה והיא כבר תדאג לכל היתר. כך, אתם גם תורמים לסביבה, גם עוזרים למדינה וגם, נהנים מסכום כסף נאה שיגיע לחשבון שלכם.
למה כדאי לכם לבצע את התהליך
כולנו יודעים כי ההוצאות שלנו עולות בצורה חדה ברגע שאנחנו מחזיקים מכונית. תיקונים, טיפולים, תשלום על דלק ועוד, אלו רק חלק מכלל ההוצאות שלנו על המכונית בה אנחנו מחזיקים. רכב ישן, באופן טבעי עולה לנו יותר כסף. כמו כל דבר אחר, גם זה נשחק עם הזמן ולכן, אנחנו צריכים לעבוד קשה יותר בשביל שיחזור לכשירות.
מעבר לכך, הרי שבסופו של יום, העולם משתנה ויכול להיות כי שווה לכם להחליף את המכונית הישנה באחרת, מתקדמת ונוחה יותר לשימוש.
מה תעשו אם האוטו שלכם לא עומד בקריטריונים
במקרה הזה הפתרון הוא פשוט להעביר את המכונית למוכר רכבים לפירוק. כלומר, מדובר על מי שרוכש את הרכב, לוקח מכם את האחריות עליו ופשוט מוכר את החלקים הפנימיים למי שמעוניין בכך. במקום לחפש מי שירכוש מכם את הרכב הישן, במקום לנסות ולתקן אותו עוד פעם ועוד פעם, אתם יכולים להפוך את העבודה הרבה יותר פשוטה, לתת את הרכב לבעל מקצוע חיצוני שיטפל בכל מה שצריך לטפל בו עבורכם.