רכבים לפירוק יד שניה
בשלב מסוים של חיי רכב, עלויות התיקון, הביטוח והאחזקה שלו עולות על ערכו בשוק החופשי. רכב שגילו יותר מ- 19 שנה על הכביש נזקק למבחן רישוי חצי שנתי במקום שנתי – על כל העלויות הכרוכות בכך (אישורי בלמים וכדומה). רכב כזה הוא אידיאלי למכירה לסוחרי רכב העוסקים בעיקר בקניית רכבים לפירוק יד שניה מאנשים פרטיים, פירוקם לחלפים ומכירת החלפים למוסכים העוסקים בתיקון מכוניות מדגמים דומים.
כמה המלצות
למרות שהיינו מעוניינים בזה מאד, קונה פרטי של רכבים לפירוק יד שניה הוא חיה שאינה קיימת. לפיכך אנו חייבים להגיע למגרש מכוניות ולסגור עסקה מול סוחר מכוניות מיומן ברכישת רכבים לפירוק יד שניה. בבואנו לעשות עסקה כזו יש להכין מראש את הרקע, להכיר את המחירון של מכוניתנו, את המחירים הנהוגים בשוק לגבי רכב זהה לזה שלנו. צמצום אלמנטים של חוסר וודאות יחזקו את עמדתנו במו"מ על העסקה.
טיפ קטן
אם הרכב ממש ישן ואפילו אם יש לו גם בעיות טכניות רבות, כדאי לעתים לשקול למכור את הרכב למדינה במסגרת ההסדר החדש של ההגנה על איכות הסביבה שמוביל משרד התחבורה. במכירה כזו יודעים מראש את המחיר הזעום שנקבל אך לעיתים מחיר זה הינו יותר ממה שנצליח להשיג מסוחר המכוניות המיומן בקניית רכבים לפירוק יד שניה.
מגרשים לפירוק רכבים
סוחרי רכב רבים בוחרים להתמקד בהקמת מגרשים לפירוק רכבים מתוך ידיעה מראש שערכו של הרכב המגיע לידיהם אינו מספיק כדי לפרנסם אך פירוקו לחלקים עשוי להניב ערך גבוה יותר מהשלם כולו. מגרשים לפירוק רכבים ניתן למצוא היום בישראל ממש תחת כל עץ רענן. העיסוק בפירוק מכוניות נחשב לעיסוק רווחי אשר פרנסה רבה בצדו.
מה מקור המכוניות?
מגרשים לפירוק רכבים מקבלים רכבים ממספר מקורות. בין אם מדובר בלקוחות פרטיים המוותרים על הניסיונות למכור רכבם בשוק הפרטי (תהליך מתיש ששואב זמן ומשאבים) ובין אם מדובר בחברות הביטוח אליהן עוברת הבעלות על המכוניות בעיקר אחרי תאונות קשות הגורמות לערך הרכב לצלול. במקרים כאלה העסקאות עם מגרשים לפירוק רכבים יכולות להציל את חברות הביטוח מאבדן מלא של ערך הרכב.
מה עולה בגורל המכוניות?
המכוניות המגיעות אל מגרשים של פירוק רכבים תל אביב ובשאר הארץ כאשר הן מפורקות לגורמים. החלפים השמישים שבהן נמכרים למוסכים אשר עושים בהם שימוש לתיקון מכוניות מאותם דגמים. שימוש בחלפים שמישים אינו מסכן את הבטיחות ברכבים ויכול להיות אטרקטיבי ללקוחות המוסכים בשל המחיר הנמוך יחסית של חלף משומש. שאר חלקי הרכב שאינם שמישים נמכרים לסוחרי מתכות לפי משקל.