אילו תיקונים כבר לא שווה לעשות ברכב שלנו?

רכב שלא שווה לתקן

 

רוב בעלי המכוניות המשומשות מוציאים אלפי שקלים בשנה על תיקון ותחזוקת הרכב. גם בעיה קלילה יחסית, עלולה לעלות לכם כמה מאות שקלים, אך עדיין, אתם תעמדו בהוצאה. לעומת זאת, יש תקלות יותר מורכבות, שעלותן כל כך גבוהה, כך שהתיקון אינו משתלם בכלל. באילו תקלות מדובר? ומהן האופציות החלופיות שעומדות לרשותכם?

שקעים ומכות ברכב

גם אם תהיו הכי זהירים בעולם, יש דברים שאין לכם לשיטה עליהם, ואתם יכולים לחזור יום אחד לרכב שהשארתם מאחור בחניה במצב שלם ולגלות שיש לו מכה שיצרה שקע עמוק שנראה פשוט נורא. שקעים שכאלו אינם רק מהווים מפגע אסתטי אלא שתיקונם יכול להפוך לממש יקר במוסכי הפחחות השונים. כמובן שיש משמעות למיקום של המכה, לעומק שלה ולהיקף התיקון הדרוש. מעבר לתיקון עצמו, מה שיעלה יותר הוא צביעת הרכב לאחריו. שוב תלוי אם צובעים רק חלק ספציפי או את כל הרכב, מה גם שגודל הרכב ישפיע על העלות. במידה ולא ניתן לתקן אלא להחליף את האזור הפגוע, גם צפו לעלות של כמה אלפי שקלים.

רצועת טיימינג

רוב בעלי הרכבים יכנו ללחץ כאשר יקבלו מהמוסך את הבשורה שעליהם להחליף את רצועת הטיימינג. רצועת הטיימינג מיוצרת מגומי עבה ותפקידה הוא לתזמן את פעולתם של חלקי המנוע השונים כדי שלא יתנגשו אחד בשני. עם הזמן, רצועת הטיימינג נוטה להישחק ולכן צריך להחליף אותה אחת לתקופה, בהתאם להוראות יצרן. במידה והיא נקרעה הרכב לא יתניע, וקחו בחשבון שעלול כתוצאה מכך להיגרם גם נזק לשסתומים ולראש המנוע, מה שיעלה לכם הרבה יותר. החלפת רצועת הטיימינג לבדה תעלה לכם כמה אלפי שקלים.

ראש מנוע

ראש המנוע מתפקד כמעין פקק או סוגר של המנוע, אשר תפקידו לאטום באופן הרמטי את גוף המנוע, כדי שיעבוד בצורה כמה שיותר תקינה. יש כל מיני תקלות שדורשות את החלפת ראש המנוע החל בשחיקה של ראש המנוע עצמו ועד פגיעה ביכולות האיטום שלו. לפני שמחליפים שווה לבדוק אם ניתן לתקן, למרות שיש לקחת בחשבון שתיקון כזה לא בהכרח יהיה משתלם, מדובר בכמה אלפי שקלים, מה גם שהדבר תלוי בסוג הנזק אתו מתמודדים. לעיתים החלפת המנוע תהיה יותר משתלמת, שוב תלוי בסוג הרכב. כאשר מדובר ברכב ישן, השקעה הנעה בין 5,000 ל- 8,000 ₪ אינה משתלמת בעליל ולפעמים עדיף פשוט למכור את הרכב.

מה קורה כאשר לא משתלם לתקן את התקלה?

במקרים רבים העלות של התיקון גבוהה וכאשר מדבר ברכב ישן, היא הופכת ללא משתלמת, מה גם שתיקון שכזה אינו מעלה את ערכו של הרכב. יש בעיות נוספות שעלולות לעלות ביוקר ולא התייחסנו אליהן בהרחבה כמו למשל בעיות חשמל, החלפת מזגן ועוד. כשזה המקרה לא פעם כדאי לשקול את החלופה ופשוט להיפרד מהרכב הישן לטובת קניית רכב חדש שישרת אתכם בצורה טובה יותר. אם אתם חוששים מכך שלא יהיה ביקוש לרכב, תתפלאו, אתם בהחלט יכולים למכור אותו לחברה אשר קונה רכבים לפירוק.

חברה שקונה רכבים לפירוק קונה את כל סוגי הרכבים בכל מצב שבו הם נמצאים וכך חוסכת לכם המון זמן יקר ומאמצים. האוטו לא יעמוד חסר שימוש בצד הדרך ויצבור דוחות, אתם לא תצטרכו לחפש אחרי קונים עבור כל חלק חילוף בנפרד, אלא תוכלו למכור את הרכב כמכלול ולקבל עליו סכום כסף מסוים, במקום להוציא את אותו סכום על תיקון מיותר ולא משתלם. אין ספק שזו עסקה הרבה יותר מוצלחת שכדאי לשקול.

צור קשר

    WhatsApp איך אפשר לעזור ?